hero

Efektyvi ir įtraukianti aplinka specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

Efektyvi ir įtraukianti aplinka specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams

Anykščių švietimo pagalbos tarnyba
2023-06-15
Muziejaus g. 20, Anykščiai
Kvalifikacijos tobulinimo programa parengta ir vykdoma ugdymo turinio atnaujinimo ir įtraukiojo ugdymo aktualijų kontekste. Nuo 2024 metų specialiųjų poreikių vaikams turės atsiverti visos šalies mokyklos – įvairių sutrikimų turintys vaikai bus įtraukiami į bendrojo ugdymo aplinką ir ugdomi drauge su įprastos raidos vaikais. Šiandien švietimo sistema Lietuvoje orientuota į besimokančios mokyklos, kurioje ugdymas mokiniams teikiamas atsižvelgiant į jų individualius poreikius, kūrimą. Anykščių švietimo pagalbos tarnybos atlikto tyrimo išvadose įvardinta, kad mokinių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, priėmimas į bendrojo lavinimo mokyklą mokykloms vis dar kelia iššūkių, dalis mokytojų dar jaučiasi nepasiruošę vykdyti įtraukųjį ugdymą. Trūksta žinių apie įvairiapusės mokytis skatinančios aplinkos mokyklose kūrimą ir pagrindinius vaikų ugdymosi sutrikimų požymius bei jų atsiradimo priežastis. Mokyklose daugėja mokinių, turinčių autizmo spektro sutrikimą (ASD) ir (arba) dėmesio stokos ir hiperaktyvumo sutrikimą (ADHD). Jiems sunku susikaupti, susidoroti su pokyčiais, suprasti įvairias perspektyvas, išlaikyti dėmesį užduotims – tai tie dalykai, kuriuos jie turi daryti kasdien kiekvienoje klasėje. Mokiniams, turintiems ASD, gali prireikti paramos suvokiant pasaulį ir kaip jame dalyvauti, o ADHD turintys mokiniai gali būti energingi, kūrybingi, novatoriški problemų sprendėjai, kuriems reikia pagalbos valdant hiperaktyvumą, impulsyvumą ir nedėmesingumą. Ši programa suteiks mokytojams, švietimo pagalbos specialistams ir ikimokyklinių įstaigų pedagogams išsamių žinių apie pagrindinius vaikų ugdymosi sutrikimų požymius, jų atsiradimo priežastis, padės geriau suprasti sutrikimus turinčių vaikų mąstymą ir elgesį. Ji pateiks daugiau žinių apie autizmą ir kaip geriausiai padėti tokiam vaikui klasėje, kaip sėkmingai valdyti ne tik autizmo sindromą turinčių vaikų, bet ir visos klasės elgesį. Bus supažindinta su vaikų, turinčių ugdymosi sutrikimų, ugdymo metodais per meną ir žaidimus, semiamasi patirties iš mokytojų, kaip sukurtos įtraukiančios edukacinės aplinkos įtakoja mokinio ugdymosi pasiekimus. Dalyviai mokysis atpažinti ir stiprinti ugdytinių individualias stipriąsias puses bei išsikelti motyvuojančius tikslus per kūrybinius projektus. Bus analizuojami įtraukios pamokos organizavimo būdai, patirtinio mokymosi efektyvumas, mokomasi, kaip organizuoti komandos darbą ir joje dirbti įtraukiojo ugdymo kontekste, bei susipažįstama su mentorystės principais ir metodais.
Papildoma informacija
Savivaldybė Anykščių r. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas asta.fjellbirkeland@anyksciuspt.lt
Renginio vieta