hero

Motyvacija: kaip motyvuoti save ir kitus ugdymo įstaigos bendruomenėje?

Motyvacija: kaip motyvuoti save ir kitus ugdymo įstaigos bendruomenėje?

Mažeikių švietimo centras
2023-06-14
Ventos g., Mažeikiai
Darbuotojų motyvacija ir motyvavimas yra būtinos priemonės siekiant išlaikyti gerus specialistus, sumažinti darbuotojų kaitą ir padidinti darbo našumą. Šiuolaikinėje darbo aplinkoje vadovai vis dažniau susiduria su personalo motyvavimo problema ir susimąsto kokiomis priemonėmis yra geriausiai motyvuoti darbuotoją. Motyvacijos apibrėžimų yra labai daug. Vienas jų: motyvacija – tai išorinės arba vidinės jėgos, kurio kelia darbuotojui entuziazmą ir atkaklumą atlikti tam tikrus veiksmus. Motyvacija gali būti vidinė arba išorinė. Vidine motyvacija traktuojama tada, kai darbuotoją veikti motyvuoja pats darbas, jo turinys. Motyvuojamas vidinės motyvacijos darbuotojas nori išgyventi patį veiksmą, o ne koncentruojasi į tai, ką jis gaus, tai atlikęs. Vidinės motyvacijos pavyzdžiai: įdomus darbas, galimybės tobulėti, pasitikėjimas darbuotojus, galimybė pačiam priimti sprendimus savo kompetencijų ribose ir pan. Darbuotojų motyvacijos stoka mažina darbo našumą, tikslų siekimą, neigiamai paveikia darbo rezultatus. Pedagogams motyvacija svarbi, kaip ir bet kurios specialybės atstovams. Pedagoginė veikla išsiskiria iš kitų tuo, kad darbuotojai ne gamina produkciją, bet siekia efektyvios sąveikos. Taigi, darbuotojų motyvaciją tirti ir nagrinėti yra aktualu ir reikalinga, siekiant užtikrinti organizacijų veiklos sėkmę. Pedagogų noras tobulėti, nuolatinis savo žinių ir gebėjimų plėtimas lemia ugdymo sėkmę, tačiau tik motyvuotas pedagogas geba stengtis dėl ugdymo kokybės. Motyvuotas pedagogas gali kūrybingai ir kokybiškai įgyvendinti ugdymo programas, parinkti tinkamas edukacines aplinkas, priemones ir tinkamai bendrauti su tėvais ir visa ugdymo įstaigos bendruomene. Svarbiausia vadovavimo funkcija – užtikrinti tvarką ir nuoseklumą, o svarbiausia lyderystės funkcija – sukelti pokyčius bei judėjimą. Tačiau tuo pačiu tai yra susiję dalykai: geras vadovavimas negali egzistuoti be lyderystės ir gera lyderystė negali egzistuoti be vadovavimo, todėl geras lyderis moka sumotyvuoti savo bendruomenės narius. Ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa „Motyvacija: kaip motyvuoti save ir kitus ugdymo įstaigos bendruomenėje?“ siekiama plėtoti ugdymo įstaigos bendruomenės motyvaciją. Jos trukmė – 40 val. (iš jų: 18 val. teorijos, 14 val. praktika ir 8 val. savarankiško darbo). Programa skirta mokyklos bendruomenei.
Papildoma informacija
Savivaldybė Mažeikių r. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas l.jautake@scmazeikiai.lt
Renginio vieta