hero

Fenomenais grįstos ugdymo metodikos diegimas mokyklose

Fenomenais grįstos ugdymo metodikos diegimas mokyklose

Kauno švietimo inovacijų centras
2024-06-21
Vytauto pr. 44, Kaunas
Fenomenų tyrinėjimu grįstas ugdymas yra pedagoginis metodas, kuriuo naudojantis mokiniams suteikiama galimybė patiems atrasti ir suprasti tam tikrus reiškinius ir atrasti problemų sprendimo būdus per patirtinį mokymąsi. Fenomenų tyrinėjimu grįstas ugdymas skatina kritinį mąstymą, problemų sprendimo gebėjimus, kūrybiškumą ir komunikacijos įgūdžius, kurie yra esminiai siekiant ruošti mokinius sėkmingam įsitraukimui į XXI amžiaus visuomenę. Fenomenų tyrinėjimu grįstas ugdymas yra vertingas dėl daugelio priežasčių. Jis teikia naudą tiek mokytojui/pedagogui, tiek mokiniui, tiek visai bendruomenei. Mokytojas/pedagogas iš pasyvaus žinių perdavėjo tampa skatintoju ir mokymo proceso moderatoriumi, kuomet mokiniai patys ieško atsakymų ir kuria žinias. Mokytojas/pedagogas turi galimybę geriau pažinti savo mokinius ir jų ugdymosi poreikius, jiems patinkančias temas ir metodikas. Mokiniai tampa aktyviais mokymosi proceso dalyviais, o tai skatina jų motyvaciją ir susidomėjimą. Per patirtinį mokymąsi labiau įsisavinama mokomoji medžiaga ir integruotai mokomasi kalbos, matematikos, gamtos mokslų. Mokiniai tiesiogiai dalyvauja reiškinių tyrinėjime ir problemų sprendime: patys kelia klausimus ir ieško į juos atsakymų. Fenomenų tyrinėjimu grįstas ugdymas skatina bendradarbiavimą tarp mokyklos ir vietos bendruomenės, nes mokiniai gali tyrinėti ir spręsti problemas, susijusias su savo regiono ar bendruomenės gyvenimu. Suteikiant mokiniams galimybę tyrinėti aktualias problemas ir reiškinius, jie gali tapti aktyviais piliečiais, prisidedančiais prie bendruomenės gerovės ir vystymosi.
Papildoma informacija
Savivaldybė Kauno m. sav.
Kitos sąlygos Nemokamas
Nacionalinis Ne
Koordinatoriaus el. paštas ernesta.azukaite@kaunosic.lt
Renginio vieta