Šis istorijos vadovėlis apima ugdymo programos dalis, skirtas Tarptautinių santykių (Pasaulio ir Lietuvos) bei Religijų ir mentaliteto (Pasaulis) istorijos klausimams nagrinėti. Konkrečios Pasaulio ir Lietuvos istorijos temos išdėstytos chronologine tvarka kiekviename temų bloke, o ne atskirai, kaip pateikta ugdymo programoje. Šia tvarka vadovaujantis, mokiniai galės paraleliai lyginti Pasaulio ir Lietuvos istorijos procesus laike. Tokia kurso mokymosi eiga yra tik rekomendacinio pobūdžio. Mokytojai, sudarinėdami mokslo metų teminius pamokų planus, gali rinktis: mokyti vadovėlyje siūloma tvarka arba, atvirkščiai – iš pradžių mokyti Pasaulio, o tik vėliau Lietuvos istorijos temų.
Kiekvienos vadovėlio temos struktūrą sudaro kelios dalys. Temos pradžioje pateikiami keli probleminiai klausimai. Jie traktuotini kaip galimi pamokos uždavinių formulavimo orientyrai, bet nesiūlomi kaip vieninteliai galimi. Šalia probleminių klausimų pateiktas istorinių sąvokų (terminų) žodynėlis. Jis reikalingas ne tik dėl to, kad mokinys, nagrinėdamas paragrafo tekstą, jau būtų susipažinęs su sąvokomis ir žinotų jų prasmes. Paragrafo faktografinis ir istorines problemas interpretuojantis tekstas, kuriame aprašomi visi programoje fiksuoti istoriniai įvykiai, reiškiniai, klausimai, datos ir istorinės asmenybės. Darbo su šaltiniais dalis. Vadovėlyje pateikiama daug originalių istorijos šaltinių fragmentų, kurie publikuojami pirmą kartą. Vadovėlio pabaigoje pateikiamas papildomos rekomenduojamos literatūros sąrašas lietuvių ir užsienio kalbomis (chrestomatinių šaltinių rinkiniai; akademinė istoriografija; publicistika; mokslo populiarinimo tekstai ir kt.), priskirtinas kiekvienai konkrečiai temai.