Naujos skaitmeninės mokymo priemonės menų istorijai, lietuvių kalbos mokymui(si) pagal lygius bei 5-6 m. vaikų kalbinių gebėjimų ugdymui

2024-10-31
Nacionalinė švietimo agentūra

Švietimo portalo skaitmeninių mokymo priemonių saugykla papildyta keturiomis naujomis NŠA projekte ,,Skaitmeninė švietimo transformacija (,,Edtech)" sukurtomis priemonėmis. Tai:

Menų istorija IV gimnazijos klasė“ ir „Menų istorija III gimnazijos klasė“ -  tai priemonės skatinančios mokinius aktyviai įsitraukti į menų istorijos studijas.  Mokymasis menų istorijos padės mokiniams gilinti žinias apie įvairias meno epochas ir kultūras, skatins platesnį pasaulio suvokimą. Šios priemonės yra itin lanksčios ir gali būti naudojama įvairiais ugdymo būdais. Mokiniai gali savarankiškai mokytis, naudodamiesi pateikta mokomąja medžiaga ir sprendžiant užduotis. Mokytojai gali naudoti šią priemonę kaip vizualinę ir interaktyvią mokymo priemonę, padedančią paaiškinti sudėtingesnes temas bei užduotis. Susipažinus su temos įvadu, mokiniai gali atlikti refleksiją, ir sužinoti kaip jiems pavyko įsisavinti informaciją. Sudėtingesnes bei temai aktualios sąvokos yra paaiškintos atskirame sąvokų lange, o naudoti šaltiniai yra pateikti šaltinių sąrašo puslapyje. 

Lietuvių kalba pagal kalbos mokėjimo lygius A1, A2 ir B1“ – priemonė, skirta grįžusiems ir atvykusiems iš užsienio mokiniams, mokyti(s) lietuvių kalbos 1–4 klasėse. Vadovaujantis Lietuvių kalbos pagal kalbos mokėjimo lygius (A1–B2)  bendrąją programa, priemonė sudaryta iš trijų kalbinių lygių A1, A2 ir B1. Kiekvieną lygį sudaro po 14 temų, kiekvienoje temoje yra trys potemės, kiekvienoje potemėje yra interaktyvus pristatymas, mokomoji medžiaga, užduotys, kompiuterinis žaidimas ir testas. Prie kiekvienos potemės yra pateikiamas joje naudojamų sąvokų žodynas. Priemonę galima naudoti mokyklose, savarankiškam mokymuisi namuose arba žinių gilinimui. Mokytojai gali lengvai integruoti įvairius mokymosi objektus ir užduotis į savo pamokų planus, pritaikant juos pagal mokinių poreikius ir gebėjimus. 

5–6 metų vaikų kalbinių gebėjimų ugdymas“ – šiose mokymo priemonėse mokiniai ir mokytojai ras atnaujintą, skirtingais būdais pateiktą medžiagą, skirtą kalbinių gebėjimų vystymui. Mokytojai naudodami priemonėje „Kalbinių gebėjimų įsivertinimas ir logopedinės pratybos“ pateiktus diagnostinius testus, gali įvertinti 5–6 m. mokinio kalbėjimo, skaitymo ir rašymo gebėjimus. Priemonės parengtos taip, kad būtų patogios naudoti tiek nuosekliai susipažįstant su mokymosi objektais, atliekant užduotis ir apmąstant veiklas, tiek naudojant atskirus jų elementus, tokius kaip užduotys, žaidimai, logopedinės pratybos, įsivertinimo užduotys ar mankštos.