Literatūra. Vadovėlis 5 klasei, 1 dalis
Vadovėlyje pateikiami mokiniams pagal amžių aktualūs, estetiškai vertingi ir įdomūs tekstai. Autorių nuomone, į kiekvieno, ypač sudėtingesnio, teksto atidų skaitymą, interpretavimą galima žvelgti kaip į problemos sprendimą. Tekstui suprasti reikia žinių – tai medžiagos rinkimo etapas, aiškinantis kūrinio kontekstą ar autoriaus biografijos įtaką kūrybai. Reikia kelti interpretacines hipotezes diskutuojant apie kūrinio temą, pagrindinę mintį, aptariamas vertybes, atspindėti nuomonių įvairovę ir savo poziciją grįsti argumentais. Tad vadovėlio tikslas – ne mokyti kurios nors išbaigtos kūrinio interpretacijos, o ugdyti gebėjimą interpretuoti savarankiškai, apsvarstyti įvairias interpretavimo versijas, atlikti vaikų amžių atitinkančias nežinomo teksto suvokimo užduotis. Įvairių lygių užduotis stengtasi formuluoti aiškiai ir suprantamai. Kūrinių analizė, interpretavimas, vertinimas ir lyginimas turi būti įdomi, kūrybiškumą ir kritinį mąstymą skatinanti veikla, ugdanti aukštesniuosius kalbinio mąstymo gebėjimus. Analitinius gebėjimus, savarankiško mokymosi įgūdžius lavina ir tyrimo užduotys. Kūrinio suvokimo procese neretai susiduria skirtingi požiūriai, todėl jo prasmės aptarimas diskusijoje – naudinga veikla, ugdanti kritinį mąstymą, argumentavimo įgūdžius ir kūrybiškumą. Vadovėlyje siekiama integruoti teksto skaitymą ir teksto kūrimą, kūrinio analizę papildant skirtingo pobūdžio rašto darbais. Autorių nuomone, itin veiksminga teksto rašymo strategija yra mėgdžiojimas, kai mokomasi kurti gero kūrinio pavyzdžiu. Ne vienu atveju pateikiama dalis teksto, o mokinys parašo trūkstamus fragmentus. Praktika rodo, kad tokios užduotys skatina mokinių kūrybiškumą. Kūrybinio rašymo, diskutavimo ir kitos panašios užduotys integruoja literatūrinių, komunikacinių ir kalbinių gebėjimų ugdymą.
Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .