Literatūra. Vadovėlis 8 klasei, 1 dalis
Vadovėlyje tęsiamas žemesnėse klasėse pradėtas atidaus skaitymo ugdymas. Iš rekomenduojamų kūrinių sąrašo atrinkti literatūros pavyzdžiai skirstomi pagal šiam mokinių amžiaus tarpsniui aktualias temas. Įvairios užduotys padeda ugdytis kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, kritiškai vertinti juose pateiktą medžiagą. Vadovėlyje daug klausimų, kuriuos mokytojas gali paskirstyti pagal mokinių gebėjimus.
Pirmame vadovėlio skyriuje aptariama, kaip jaučiasi ir kaip save suvokia jaunas žmogus. Čia kalbama apie lietuvių ir užsienio autorių kūrinius (B. Pūkelevičiūtės, S. Šaltenio, I. Ežerinytės, R. Bredberio ir kt.). Antras skyrius apima kūrinius, kuriais reiškiama pilietinė, tautinė, kultūrinė, regioninė ar kalbinė tapatybė – tai, kas mus jungia. Svarstoma, kaip būti lietuviu, kokie iššūkiai kyla lietuviškumui, gyvenant savoje šalyje ir užsienyje, ką reiškia Lietuvos žemė čia gyvenančioms kitoms tautoms.
Vadovėlyje pateikiamos ilgos kūrinių ištraukos palengvina darbą tiek mokytojui, tiek mokiniui – reikiami tekstai visada po ranka. Biografiniai, kultūriniai ir istoriniai kontekstai skatina domėtis plačiau, motyvuoja skaityti.
Pagrindinės vadovėlio rubrikos:
- „Aptariame tekstą“ – klausimai, skatinantys atidžiai perskaityti tekstą;
- „Apibendriname“ – klausimai, padedantys plačiau ir nuodugniau aptarti tekstą;
- „Diskusija“ – klausimai, kviečiantys diskutuoti, išsakyti savo nuomonę;
- „Tyrimas“ – užduotys, skatinančios pasidomėti ir sužinoti daugiau;
- „Kuriame tekstą“ – teksto kūrimo (raštu ar žodžiu) užduotys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą 8 klasei sudaro vadovėlio I ir II dalys. Komplektą papildo ilgalaikis planas, skaitmeninis mokymo(si) turinys: vadovėlio turinį papildanti būtina informacija pasiekiama greitojo atsako kodais (QR); skaitmeninė vadovėlio versija platformoje „Opiq“.
Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .