Metodinė medžiaga „Antikorupcinis ugdymas bendrojo ugdymo mokykloje“

Etika
5 klasė, 6 klasė, 7 klasė, 8 klasė, 9 (I gimnazijos) klasė, 10 (II gimnazijos) klasė, III gimnazijos klasė, IV gimnazijos klasė
lietuvių
Išplėsti Suskleisti

Modernioje visuomenėje kovai su korupcija neužtenka tik formaliai vykdomų korupcijos prevencijos priemonių, būtinas ir sisteminis požiūris. Vienos iš esminių veiklos sričių yra visuomenės antikorupcinis švietimas, piliečių sąmoningumo didinimas, antikorupcinių nuostatų formavimas, nepakantumo neetiškam elgesiui ir korupcijai diegimas, kuris turėtų prasidėti nuo pat jauno amžiaus ir tęstis visose švietimo sistemos pakopose.


Antikorupcinio ugdymo metodinės priemonės tikslas – atskleidus korupcijos problemos esmę ir jos rizikos mažinimo prielaidas, pristatyti antikorupcinio ugdymo bendrojo ugdymo mokyklose praktines rekomendacijas. Šios metodinės priemonės autoriai siekė pateikti korupcijos sampratos, priežasčių ir pasekmių teorinius aspektus, pristatyti empirinių tyrimų rezultatus ir teisinį reguliavimą, bei pateikti praktinius antikorupcinio ugdymo metodų taikymo pavyzdžius, kurie padėtų plėtoti mokinių žinias apie korupcijos apraiškas, ugdyti jų gebėjimus atpažinti korupcijos atvejus bei formuoti nepakantumo korupcijai nuostatas bendrojo ugdymo mokykloje. 


Metodinė priemonė yra skirta bendrojo ugdymo mokyklų dorinio (etikos) ir socialinio ugdymo (istorijos, pilietinio ugdymo, geografijos, ekonomikos ir verslumo) mokytojams, neformalių programų įgyvendintojams, kurie, integruodami pateiktas temas, prisidėtų prie antikorupcinių nuostatų formavimo, skatintų jaunimo sąmoningumą, gebėjimą identifikuoti, atpažinti korupcijos apraiškas įvairiose viešojo gyvenimo situacijose, priimti teisingus sprendimus, tinkamai naudoti antikorupcines priemones ir dalyvauti korupcijos prevencijoje

Autorius
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, Nacionalinė švietimo agentūra
Ugdymo programos pavadinimas
Pagrindinio ugdymo programa, Vidurinio ugdymo programa
Dalykų grupės pavadinimas
Dorinis ugdymas
Dalyko pavadinimas
Etika
Klasė(-s)
5 klasė, 6 klasė, 7 klasė, 8 klasė, 9 (I gimnazijos) klasė, 10 (II gimnazijos) klasė, III gimnazijos klasė, IV gimnazijos klasė
Klasių koncentrai
5–6 klasių koncentras, 7–8 klasių koncentras, 9–10 (I–II gimnazijos) klasių koncentras, III–IV gimnazijos klasių koncentras
Tinkamumas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymui
Ne
Kalba
lietuvių
Bendrojo ugdymo kompetencijos
Pažinimo kompetencija, Kultūrinė kompetencija, Pilietiškumo kompetencija, Kūrybiškumo kompetencija, Socialinė, emocinė ir sveikos gyvensenos kompetencija
Sukūrimo metai
2020

Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .

Netinkami, pažeidžiantys įstatymus skaitytojų atsiliepimai bus šalinami. Už atsiliepimus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys.