New Enterprise. B2 lygis, X-XI klasė, IX-X m.m.
Šiuolaikiškai parengtą vadovėlį sudaro 12 skyrių. Jų pagrindą sudaro tokios aktualios temos kaip „Darbas. Karjera“, „Kelionės“, „Įvykiai“, „Švietimas“, „Teisė. Nusikaltimai ir bausmės“, „Sportas“, „Maistas“, „Ekologija“ ir kitos temos, kurios atitinka Bendrąsias programas. Kiekvieną skyrių sudaro 5 skyreliai, kurie sistemingai, žingsnis po žingsnio, lavina visus 4 gebėjimus, be to, dėka kruopščiai parinktos autentiškos medžiagos, vaizdinių priemonių, įdomios informacijos ir aiškių instrukcijų, galima kelti mokinių motyvaciją ir mokyti mokytis. Beveik visoms užduotims pateikiami pavyzdžiai, paaiškinimai, nuorodos. Tai skatina dirbti savarankiškai ir individualizuoti mokymosi procesą. Vadovėlis moko mąstyti (gausu kūrybinių užduočių, prašymų išsakyti savo nuomonę ir pagrįsti atsakymą, užduotyse netgi vartojami žodžiai: „Think, Imagine“ (galvok, įsivaizduok). Šriftas stambus, ryškus, nuotraukos ir piešiniai - teminiai, šiuolaikiški, aiškūs. Vadovėlio pabaigoje yra naujo aktyvaus žodyno sąrašas su transkripcija ir pavyzdžiais. Anglų kalbos mokoma ne tik remiantis klausymo ir skaitymo tekstais, bet ir gyvenimiškomis kalbinėmis situacijomis, pateikiamomis kiekvienoje pamokoje, kurios yra orientuotos į mokymosi stilių įvairovę bei skirtingų gebėjimų mokinius. Vadovėlio medžiaga sudaro sąlygas realizuoti svarbiausius užsienio kalbos didaktinius principus, nes yra paremta gyvenimiškomis situacijomis, motyvuoja mokinius mokytis ir bendrauti, ugdo pasitikėjimą reiškiant savo nuomonę anglų kalba, įtraukia mokinius į mokymo procesą, skatinant būti žingeidžiais ir smalsiais, norinčiais pažinti kultūrą šalių, kurios kalbą mokiniai mokosi. Kiekviename vadovėlio skyriuje pateikiama tarpkultūrinio lavinimo pamoka („Culture“) su vaizdo medžiaga, kuri ne tik supažindina su pasaulio šalių kultūra, bet priverčia mokinį pamąstyti apie tikrąsias gyvenimo vertybes.
Kas 3-iame skyriuje yra skyrelis „Viešojo kalbėjimo įgūdžiai“, „Vertybės“ ir vadovėlio pabaigoje – 4 „CLIL“ skyriai. Integruoto užsienio kalbos ir dalyko (CLIL) metodo taikymas padeda ne tik klausymo, skaitymo, kalbos vartojimo ir rašytinio teksto kūrimo įgūdžiams vystyti, bet ir tarpkultūrinei kompetencijai bei tarpdalykinei integracijai ugdyti. Kiekvieno skyriaus pabaigoje yra pažangos įsivertinimo testai (Review) ir pateikiami teiginiai ,,Kompetencijų aprašymas“ (Competences). Mokiniai gali pamatyti sąsają tarp mokymosi medžiagos ir Europos kalbų aplanko, naudojamo gebėjimus įsivertinti.
Pratybų sąsiuvinio temos susietos su vadovėlio medžiaga. Užduotys padeda aktualizuoti pateiktą kalbinę ir gramatikos medžiagą, įtvirtinti žinias, sudaro sąlygas įvairiai kalbinei veiklai, skatina tobulinti klausymo, skaitymo, kalbėjimo ir rašymo įgūdžius. Nevienodas užduočių sunkumo laipsnis teikia mokytojui galimybę atsižvelgti į individualius mokinių gebėjimus ir diferencijuoti ugdymą. Kas 3-iame skyriuje yra pažangos įsivertinimo testai (Review).
Vadovėlio komplektas parengtas atsižvelgiant į šiuolaikinę mokymo/si aplinką, kai derinamos spausdintos ir skaitmeninės mokymo/si priemonės. Vadovėlio komplektą sudaro ne tik tradiciniai elementai - spausdinta medžiaga, garso ir vaizdo įrašai, bet ir skaitmeninė internetinė mokymo/si platforma DigiBooks App. Dirbdamas su šiuo vadovėliu, mokytojas galės naudotis interaktyvia lenta.
Vadovėlių komplektas paremtas šiuolaikinės didaktikos principais bei motyvacinėmis užduotimis, orientuotomis į holistinio mokymo metodiką: kiekviename skyriuje pateikiama daug klausymo užduočių, lavinančių skirtingas supratimo strategijas (pvz., nustatyti kalbėtojo požiūrius ir nuostatas, informacijos turinį; detaliai suprasti radijo dokumentinių laidų ištraukų garso įrašus ir t.t.). Tekstai autentiški (tai ypač svarbu Lietuvos kalbinėje aplinkoje, kai mokiniai turi ribotą sąlytį su natūraliai vartojama anglų kalba). Rašymo gebėjimų ugdymo užduotys ugdo besimokančiojo kompetenciją logiškai ir nuosekliai išdėstyti pagrindines mintis jas pagrindžiant, parinkti tinkamą teksto išdėstymą pagal pateiktą užduotį (pvz., tinklaraščio įrašas (a blog entry) ir komentarai, straipsnis, asmeninis el. laiškas, istorija). Į pratybas integruota gramatika ir gramatikos knyga padeda ugdyti leksinių ir gramatinių struktūrų taisyklingo vartojimo kompetenciją. Pateikiami praktiniai patarimai, kaip atlikti tam tikro tipo užduotis (pvz., Writing Tips).
Skaitymo gebėjimų plėtojimo medžiaga apima platų spektrą temų, tekstų tipų (pvz., interviu, straipsnis, tinklaraščio apžvalga (a blog comment). Tekstai įgarsinti ir yra vaizdo įrašai, tai leidžia lavinti taisyklingo tarimo įgūdžius. Tekstų turinys ir kalbėjimo užduotys atitinka programoje numatytas temas ir potemes: ateities planai; kultūrinis gyvenimas, ekologinės problemos; turizmas; šiuolaikinės informacinės ir kompiuterinės technologijos ir t.t. Leksinei ir gramatinei kompetencijai ugdyti skiriama dėmesio kiekviename skyriuje. Žodynas yra labai turtingas. Žodynas akcentuojamas mokant ir skaitymo, ir klausymo, ir kalbėjimo. Nauji žodžiai pateikiami kontekste, mokoma atspėti jų prasmę, žodžiai pateikiami semantinėmis grupėmis, analizuojama žodžių daryba, skatinama vartosena. Atkreipiamas dėmesys į tam tikras frazes, kurios vartotinos natūralioje kalbinėje interakcijoje.
Mokytojo knygoje mokytojai ras suformuluotus kiekvienos pamokos mokymo uždavinius, visų užduočių atsakymus. Mokytojo knyga detaliai paaiškina, kaip mokyti pagal vadovėlį, kaip planuoti pamoką, įvertinti mokinio pažangą, individualizuoti darbą.
Naujovė „Digibooks app“- skaitmeninė internetinė mokymo/si platforma, gali būti įdiegiama iPhone, iPad ir kt. išmaniuosiuose įrenginiuose. „Digibooks app“ yra skirta mokinio individualiam ir savarankiškam įgytų žinių įtvirtinimui ir kartojimui. Yra įdomios žaidybinės užduotys. Ne tik mokiniai turi galimybę stebėti mokymosi pažangą, bet ir mokytojas gali lengvai kontroliuoti mokinių darbą, pasiekimus, matyti dažniausiai daromas klaidas, bendrauti su mokiniais už klasės ribų bei naudotis visais kitais internetinės mokymo/si platformos privalumais.
Kompiuterinė programa interaktyviai lentai (IWS) yra skirta mokytojo darbui klasėje, kurioje yra interaktyvus elektroninis vadovėlis, interaktyvi elektroninė mokytojo knyga, interaktyvios elektroninės pratybos. Papildomai į IWS yra integruota audio, vaizdo medžiaga, interaktyvūs žaidimai.
Vadovėlį papildančiose priemonėse pateikiamos veiklos padeda mokytojui individualizuoti mokinių darbą, atsižvelgiant į jų individualius gebėjimus, poreikius, polinkius ir interesus bei vertinti mokinių pasiekimus.
Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .