Right On! 4. VIII klasė VII m. m. B1 lygis
Vadovėlio komplektą sudaro ne tik tradiciniai elementai – spausdinta medžiaga, garso ir vaizdo įrašai, bet ir skaitmeninė medžiaga - DIGIBOOK APPS. Dirbdamas su šiuo vadovėliu, mokytojas galės naudotis interaktyvia lenta (IWS).
Šiuolaikiškai parengtą vadovėlį sudaro įvadinis kursas – skyrius, skirtas medžiagos kartojimui ir 6 skyriai. Jų pagrindą sudaro tokios aktualios temos kaip „Apie save/ išorinė charakteristika“, ,,Sveika gyvensena/ maitinimasis“; ,,Kultūrinis gyvenimas“; ,,Klimatas/oras“, ,,Kelionės, turizmas, susisiekimas“; ,,Mokymasis“, ,,Šiuolaikinės informacinės ir kompiuterinės technologijos“; ,,Aplinkos apsauga, ekologinės problemos“, ,, Kalbos šalis (šalys)“ ir kitos temos, kurios atitinka Bendrąsias programas. Prieš skyrių pateikiami mokymosi tikslai ir pratimai turėtų padėti suprasti, ką reikės išmokti nagrinėjant naują temą. Kiekvieną skyrių sudaro 7 skyreliai („Skaitymas“, ,,Gramatikos pratimai“ (2 skyreliai su žaidimais), ,,Klausymas", „Kasdienė anglų kalba“, „Įgūdžiai“, ,,Rašymas“), kurie sistemingai, žingsnis po žingsnio, lavina visus 4 gebėjimus. Be to, dėka kruopščiai parinktos autentiškos medžiagos, vaizdinių priemonių, įdomios informacijos ir aiškių instrukcijų, galima kelti mokinių motyvaciją ir mokyti mokytis, o tai labai svarbu šiame etape. Beveik visoms užduotims pateikiami pavyzdžiai, paaiškinimai, nuorodos. Tai skatina dirbti savarankiškai ir individualizuoti mokymosi procesą. Vadovėlis moko mąstyti. Šriftas stambus, ryškus, nuotraukos ir piešiniai - teminiai, šiuolaikiški, daug vietos užrašams (šalia užduočių ir paraščių). Visa tai mokymosi procesą daro malonų ir individualų, padeda įsivertinti ir mokytis kelti uždavinį. Tekstinė ir vaizdinė medžiaga pritaikyta skirtingų mokymosi stilių ir tam tikro amžiaus tarpsnio mokiniams. Vadovėlio pabaigoje yra dainos su vaizdo medžiaga (vadovėlyje pateiktos dainos ne tik supažindina su pasaulio kultūra, bet priverčia mokinį pamąstyti apie tikrąsias gyvenimo vertybes), naujo aktyvaus žodyno sąrašas su transkripcija, netaisyklingų veiksmažodžių lentelė ir „B1 Kalbos praktika (B1 Language Practice)“.
Kiekviename vadovėlio skyriuje pateikiama tarpkultūrinio lavinimo bei tarpdalykinės integracijos pamoka - „CLIL“. Integruoto užsienio kalbos ir dalyko (CLIL) metodo taikymas padeda ne tik klausymo, skaitymo, kalbos vartojimo ir rašytinio teksto kūrimo įgūdžiams vystyti, bet ir tarpkultūrinei kompetencijai bei tarpdalykinei integracijai ugdyti. Sukurta medžiaga skatina aplinkos, socialinį ir emocinį suvokimą (pvz., „Įvairovė (Diversity)“, „Rūgštus lietus (Acid rain)“, „Dirbtinis intelektas (Artificial intelligence)“). Mokiniai motyvuojami ir įtraukiami į pažinimo ir mokymo procesą atlikdami kūrybiškas ir fantazijos reikalaujančias užduotis (kiekviename vadovėlio skyriuje - rubrikos „Projektai“, „Pristatymo įgūdžiai“ ir ,,Vertybės“).
Vadovėlių komplektas paremtas šiuolaikinės didaktikos principais bei motyvacinėmis užduotimis, orientuotomis į holistinio mokymo metodiką: kiekviename skyriuje pateikiama daug klausymo užduočių, lavinančių skirtingas supratimo strategijas (pvz., nustatyti kalbėtojo požiūrius ir nuostatas, informacijos turinį; detaliai suprasti radijo dokumentinių laidų ištraukų garso įrašus ir t.t.).
Tekstai autentiški (tai ypač svarbu Lietuvos kalbinėje aplinkoje, kai mokiniai turi ribotą sąlytį su natūraliai vartojama anglų kalba). Rašymo gebėjimų ugdymo užduotys ugdo besimokančiojo kompetenciją logiškai ir nuosekliai išdėstyti pagrindines mintis jas pagrindžiant, parinkti tinkamą teksto išdėstymą pagal pateiktą užduotį (pvz., tinklaraščio apžvalga (a blog comment), straipsnis, asmeninis el. laiškas, formalus laiškas, istorija, esė, knygos apžvalga). Vadovėlyje ir pratybų sąsiuvinyje pateikta skaitymo gebėjimų plėtojimo medžiaga (su vaizdo medžiaga) apima platų spektrą temų, tekstų tipų (pvz., interviu, straipsnis, tinklaraščio apžvalga (a blog comment)). Tekstai įgarsinti, tai leidžia lavinti taisyklingo tarimo įgūdžius. Kiekviename skyriuje pateikiama daug tarimo pratimų. Tekstų turinys ir kalbėjimo užduotys atitinka programoje numatytas temas ir potemes: sportas; išradimai, darbo vietos, socialinės problemos; įdomios vietovės ir t.t. Leksinei ir gramatinei kompetencijai ugdyti skiriama dėmesio kiekviename skyriuje. Yra įdomios žaidybinės užduotys. Žodynas turtingas, akcentuojamas mokant ir skaitymo, ir klausymo, ir kalbėjimo. Nauji žodžiai pateikiami kontekste, mokoma atspėti jų prasmę, žodžiai pateikiami semantinėmis grupėmis, analizuojama žodžių daryba, skatinama vartosena.
Kiekvieno skyriaus pabaigoje yra pažangos įsivertinimo testai (Progress Check) ir pateikiami ,,Aš gebu“ teiginiai (Competences). Mokiniai gali pamatyti sąsają tarp mokymosi medžiagos ir Europos kalbų aplanko, naudojamo gebėjimus įsivertinti.
Naujovė „DigiBook app“ – tai internetinė mokymo/si platforma, gali būti įdiegiama įvairiuose išmaniuosiuose įrenginiuose. „DigiBook app“ skirta mokinio individualiam ir savarankiškam įgytų žinių įtvirtinimui ir kartojimui. Yra įdomios žaidybinės užduotys. Ne tik mokiniai turi galimybę stebėti mokymosi pažangą, bet ir mokytojas gali lengvai kontroliuoti mokinių darbą, pasiekimus, matyti dažniausiai daromas klaidas, bendrauti su mokiniais už klasės ribų bei naudotis visais kitais internetinės mokymo/si platformos privalumais.
Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .