DI švietimo technologijose: vaikų teisių ir mokymosi auditas
2025-12-09
European Schoolnet
Kadangi dirbtinis intelektas sparčiai integruojamas į klases, kyla klausimų, kaip šios technologijos veikia vaikų privatumą, dalyvavimą ir bendrą gerovę.
Naujausiame „European Schoolnet“ tinklalaidės epizode „DI švietimo technologijose: vaikų teisių ir mokymosi auditas“ (Episode 13 - European Schoolnet Podcast) profesorė Sonia Livingstone ir dr. Ayça Atabey iš „Digital Futures for Children“ centro aptaria savo naujausią ataskaitą „Vaikų teisių auditas GenAI švietimo technologijose“.
Diskusijoje nagrinėjama, kaip generatyvinis DI vis dažniau integruojamas į mokymosi įrankius ir platformas, dažnai neįtraukiant vaikų nuomonės į jų kūrimą ar valdymą, ir kaip galėtų atrodyti tikras vaikų teisių požiūriu grįstas EdTech modelis.
„GenAI yra galingas,“ apibendrina Atabey. „Ar jis suteiks vaikams galimybių, ar pakenks jų teisėms, priklauso nuo mūsų pasirinkimų kuriant, reguliuojant ir taikant klasėje“.