Atgal

Literatūra. Vadovėlis IV gimnazijos klasei (išplėstinis kursas), 1 dalis

Irena Kanišauskaitė, Loreta Mačianskaitė, Nijolė Šervenikaitė, Dainius Vaitiekūnas, Saulius Žukas
Lietuvių kalba ir literatūra
IV gimnazijos klasė
lietuvių
Literatūros vadovėlis IV gimnazijos klasei parengtas pagal 2022 m. atnaujintą Lietuvių kalbos ir literatūros bendrąją programą.
Išplėsti Suskleisti

Vadovėlio pirmoje dalyje mokiniai toliau supažindinami su literatūros kryptimis ir srovėmis. Vertingi ir aktualūs tekstai sieja dabartį su praeitimi, plečia kultūrinį akiratį, kviečia kritiškai vertinti skaitomą literatūrą bei ruošia pagrindą būsimiems egzaminams.

Vadovėlis parengtas pagal naują koncepciją – literatūra pristatoma ne chronologiniu, o teminiu aspektu.

Stengiamasi patenkinti abiturientų poreikius, ruošiantis egzaminams, todėl literatūros kūriniai ar jų ištraukos pateikiami su atnaujintais klausimynais, daug dėmesio skiriama mokymuisi savarankiškai analizuoti ir interpretuoti literatūros kūrinius. Užduotyse siekiama pateikti probleminių klausimų, kurie ugdo gebėjimus, reikalingus rašant probleminį rašinį pagal literatūros tekstą.

Pirmame vadovėlio skyriuje aptariama egzistencialistinė literatūra (A. Kamiu, Ž. P. Sartro kūryba). Antrame skyriuje sugretinamas dramatiškų žmogaus pasirinkimų XX a. viduryje spektras: prisitaikymas prie sovietinės okupacijos (S. Nėris), pasipriešinimas jai (partizanų literatūra), pasitraukimas į Vakarus, holokausto literatūra, ironiškas savosios patirties nacių koncentracijos stovykloje aprašymas (B. Sruoga). Trečiame skyriuje aptariamas Antano Škėmos romanas „Balta drobulė“.

Vadovėlyje pateikiamos ilgos kūrinių ištraukos palengvina darbą tiek mokytojui, tiek mokiniui – reikiami tekstai visada po ranka. Daug iliustracijų, nuotraukų, skatinančių interpretuoti skirtingų medijų – žodžio ir vaizdo – sąsajas.

Pagrindinės vadovėlio rubrikos:

·     „Klausimai ir užduotys“ – klausimai, skatinantys atidžiai perskaityti tekstą;

·     „Apibendriname“ – klausimai, padedantys plačiau ir nuodugniau aptarti tekstą;

·     „Diskutuojame“ – klausimai, kviečiantys diskutuoti, išsakyti savo nuomonę;

·     „Tiriame“ – užduotys, skatinančios pasidomėti ir sužinoti daugiau;

·     „Rašome“ – teksto kūrimo užduotys.

Literatūros mokymo priemonių komplektą IV gimnazijos klasei sudaro vadovėlio I ir II dalys. Komplektą papildo ilgalaikis planas, skaitmeninis mokymo(si) turinys: vadovėlio turinį papildanti būtina informacija pasiekiama greitojo atsako kodais (QR); skaitmeninė vadovėlio versija platformoje „Opiq“.

Papildoma informacija

Lietuvoje išleistas vadovėlis
Ugdymo programos pavadinimas:
Vidurinio ugdymo programa
Dalykų grupės pavadinimas:
Kalbinis ugdymas
Dalyko mokymosi turinio sritis:
Skaitymas, teksto supratimas ir literatūros bei kultūros pažinimas
Rašymas ir teksto kūrimas
Kalbėjimas, klausymas ir sąveika
Vadovėlio dalis:
1
Vadovėlio dalių skaičius:
2
Vertintojai:
Audrius Gabnys, Jūratė Galinauskienė, Rima Valiuvienė
Tinkamumas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymui:
Ne
Klasės:
IV gimnazijos klasė
Kalba:
lietuvių
Puslapių skaičius:
200
Pirmojo leidimo metai:
2024
Leidimas:
Vadovėlio pirmasis leidimas
ISBN:
978-609-470-231-0
Skaitmeninis:
Ne
Teikėjas:
UAB „Baltos lankos Klett“
Teikėjo adresas:
Gedimino pr. 28, LT-01104 Vilnius
Teikėjo telefonas:
+37052080358
Teikėjo el. paštas:

Atsiliepimai

Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .

Netinkami, pažeidžiantys įstatymus skaitytojų atsiliepimai bus šalinami. Už atsiliepimus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys.