Literatūra. Vadovėlis 8 klasei, 2 dalis
Vadovėlyje tęsiamas žemesnėse klasėse pradėtas atidaus skaitymo ugdymas. Iš rekomenduojamų kūrinių sąrašo atrinkti literatūros pavyzdžiai skirstomi pagal šiam mokinių amžiaus tarpsniui aktualias temas. Įvairios užduotys padeda ugdytis kūrybiškumą, moko dirbti su įvairiais informacijos šaltiniais, kritiškai vertinti juose pateiktą medžiagą. Vadovėlyje daug klausimų, kuriuos mokytojas gali paskirstyti pagal mokinių gebėjimus.
Antroje vadovėlio dalyje, trečiame skyriuje svarstomi moraliniai klausimai, žmogaus laikysena ribinėse situacijose (Kazio Binkio „Atžalynas“, Broniaus Radzevičiaus „Žmogus sniege“, Viljamo Goldingo „Musių valdovas“ ir kt.). Ketvirtame skyriuje aptariami egodokumentikos pavyzdžiai (Ievos Simonaitytės „… O buvo taip“, Antano Baranausko, Liongino Baliukevičiaus-Dzūko, Anos Frank dienoraščiai). Penktas skyrius apie avangardą: Kazio Binkio ir Juozo Žlabio-Žengės avangardiniai eilėraščiai, „Fluxus“ judėjimas, poetinės improvizacijos menas – slemas.
Vadovėlyje pateikiamos ilgos kūrinių ištraukos palengvina darbą tiek mokytojui, tiek mokiniui – reikiami tekstai visada po ranka. Biografiniai, kultūriniai ir istoriniai kontekstai skatina domėtis plačiau, motyvuoja skaityti.
Pagrindinės vadovėlio rubrikos:
- „Aptariame tekstą“ – klausimai, skatinantys atidžiai perskaityti tekstą;
- „Apibendriname“ – klausimai, padedantys plačiau ir nuodugniau aptarti tekstą;
- „Diskusija“ – klausimai, kviečiantys diskutuoti, išsakyti savo nuomonę;
- „Tyrimas“ – užduotys, skatinančios pasidomėti ir sužinoti daugiau;
- „Kuriame tekstą“ – teksto kūrimo (raštu ar žodžiu) užduotys.
Literatūros mokymo priemonių komplektą 8 klasei sudaro vadovėlio I ir II dalys. Komplektą papildo ilgalaikis planas, skaitmeninis mokymo(si) turinys: vadovėlio turinį papildanti būtina informacija pasiekiama greitojo atsako kodais (QR); skaitmeninė vadovėlio versija platformoje „Opiq“.
Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .