Lietuvių kalba. Vadovėlis 10 (II gimnazijos) klasei, 2 dalis

Judita Džežulskienė
Lietuvių kalba ir literatūra
10 (II gimnazijos) klasė
lietuvių
Lietuvių kalba. Vadovėlis 10 (II gimnazijos) klasei, 2 dalis. Vadovėlio II dalį sudaro trys pagrindiniai skyriai.
Išplėsti Suskleisti

Ketvirtame skyriuje („Žodžių daryba ir rašyba“) aptariami sudėtingesni žodžių darybos atvejai, gilinamasi į priesagų ir priešdėlių vedinius, aptariami dūriniai. Skyriuje gausu pratimų rašybai pasitikrinti.

Penktame skyriuje („Morfologija ir rašyba“) apžvelgiamos kalbos dalys ir jų funkcijos sakinyje, galūnių rašyba. Didelis dėmesys skiriamas taisyklingai vardažodžių formų, dalyvių, pusdalyvių ir padalyvių varotosenai.  Skyriaus pabaigoje pristatoma taisyklinga veiksmažodžių formų vartosena ir prieveiksmiai.

Šeštame skyriuje („Sintaksė ir skyryba“) nagrinėjami vientisiniai ir sudėtiniai sakiniai. Pateikiami mišrieji sudėtiniai sakiniai, apžvelgiama jų skyryba. Gilinamasi į sintaksinius ryšius. Pabaigoje pristatoma tiesioginė ir netiesioginė kalba, jos skyryba, aptariami citavimo pagrindai.

Išskirtinė vadovėlio koncepcija pirmiausia leidžia išsikelti mokymosi tikslus ir jais vadovaujantis stebėti, kaip funkcionuoja kalba rišliame tekste. Vėliau pereinama prie teorijos. Pagrindiniai temos aspektai aiškinami nuosekliai, sistemiškai, aiškiai ir suprantamai, pasitelkus lenteles ir schemas. Įtvirtinimo dalyje atliekamos užduotys. Jos padeda palaipsniui įtvirtinti žinias, kad būtų pereinama nuo kalbos reiškinio atpažinimo ir analizės prie kalbos vartojimo užduočių. Poskyrių pabaigoje raginama kurti sakytinius ir rašytinius tekstus, tinkamai pasirinkus raiškos priemones. Apibendrinimo dalyje kviečiama atlikti praktines užduotis, diskutuoti. Įsivertinimo dalis padės mokiniams įsivertinti įgytas žinias ir gebėjimus, ugdys gebėjimo mokytis kompetenciją.

Vadovėlio tekstai yra estetiškai vertingi, skirtingų stilių ir žanrų. Tekstų turinys ugdys kompetencijas, padedančias prisitaikyti prie pasaulio kaitos. Aktualios temos skatins dalytis patirtimi, ieškoti tiesos ir formuos vertybių sistemą.

Vadovėlio užduotys skatins kritiškai mąstyti, analizuoti, vertinti skirtingus požiūrius, lavins vaizduotę ir kūrybingumą, žadins norą pažinti kalbos reiškinius, išbandyti naujų technologijų (morfuoklio, kirčiuoklio, tekstyno) teikiamas galimybes.

Aiški ir logiška vadovėlio struktūra leidžia mokytojams sklandžiai organizuoti mokymo procesą.

Vadovėlio komplektą sudaro dvi dalys. Vadovėlio komplektą papildo ilgalaikis mokymo planas, skaitmeninis mokymo(si) turinys:

  • vadovėlio turinį papildanti būtina informacija nemokamai pasiekiama greitojo atsako kodais (QR); 
  • skaitmeninė vadovėlio versija ir papildomos užduotys – platformoje „Opiq“.
Lietuvoje išleistas vadovėlis
Ugdymo programos pavadinimas
Pagrindinio ugdymo programa
Dalykų grupės pavadinimas
Kalbinis ugdymas
Dalyko mokymosi turinio sritis
Rašymas ir teksto kūrimas, Kalbėjimas, klausymas ir sąveika, Kalbos pažinimas
Vadovėlio dalis
2
Vadovėlio dalių skaičius
2
Vertintojai
Kristina Nugarienė, Jolita Šalomskienė, Asta Valentienė
Tinkamumas specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių ugdymui
Ne
Klasės
10 (II gimnazijos) klasė
Kalba
lietuvių
Puslapių skaičius
144
Pirmojo leidimo metai
2024
Leidimas
Vadovėlio pirmasis leidimas
ISBN
978-609-470-258-7
Skaitmeninis
Ne
Teikėjas
UAB „Baltos lankos Klett“
Teikėjo adresas
Gedimino pr. 28, LT-01104 Vilnius
Teikėjo telefonas
+37052080358
Teikėjo el. paštas
vadoveliai@elankos.lt

Rašyti atsiliepimą gali tik prisijungę vartotojai. Norėdami prisijungti, paspauskite .

Netinkami, pažeidžiantys įstatymus skaitytojų atsiliepimai bus šalinami. Už atsiliepimus tiesiogiai ir individualiai atsako juos paskelbę asmenys.